Řekli jste si, že je dost komandování vaším šéfem? Že máte dostatek vlastních nápadů na rozjetí svého byznysu? Práce vás nudí? Důvodů pro započetí podnikání může být spousta. Ať už je třeba žena na mateřské dovolené či zmiňovaná nespojenost v zaměstnání.

Začít je 80% úspěchu. – Nevím, kde  se na tento kec přišlo, ale v případě podnikání to pravda není. Vytvořit samofungující podnik se podařilo jen několik málo jedincům. Na co si při startu podnikání dát pozor? Na toto téma bylo a bude napsáno spoustu odborné literatury, kterou jistě doporučujeme přečíst. My přikládáme pohled architekta jako partnera pro vytvoření prostředí pro podnikání.

Nepřehlédněte: Kdy si nechat navrhnout interiér

1) Srovnejte si v hlavě co chcete dělat, v čem chcete podnikat – Chce to nápad. Ideální podnikatelský záměr je díra na trhu, kterou elegantně vyplníte svým počínáním. Soustřeďte se však na specifickou věc. Mnohokrát se ukázalo, že kdo dělá všechno, neumí nic. Když budete špička v tom co budete dělat, lidé k vám budou rádi chodit.

2) Počítejte – Každý koncept podnikání je třeba spočítat. Pokud si netroufnete odhadnout jaké náklady vás mohou v podnikání čekat, zeptejte se odborníka. Po světě chodí spousta ekonomů, kteří vám jistě rádi půjčí svojí kalkulačku.. za nějakou tu úplatu. Rozhodně se to vyplatí více než ztráta, do které se můžete dostat neuváženým začátkem i průběhem podnikání. Do nákladů nepatří jen pohonné hmoty, ale i marketing, záloha na právní služby nebo třeba interiér. Ač se to ve stínu Ikey nemusí zdát, interiér je docela nákladná záležitost.  Je dost možné, že z tohoto kroku se dostanete zpět na první a přehodnotíte oblast a rozsah podnikání.

3) Brand identity – Identita podnikání. Krásným příkladem co toto znamená je vidět při průchodu obchodním domem, kde je každý butik řešený jiným stylem. Ve své Brand identity. Jsou obchody jako Desigual či Starbucks, u kterých vám jejich rozpoznání příliš námahu nedá, a pak jsou třeba H&M či C&A, které jsou v této oblasti takové plošší. I tyto obchody mají svá pravidla pro prezentaci brandu. Aby byli zapamatovatelní! Udělali jsme několik projektů, kterým jsme pomohli s tvářením jejich identity nebo alespoň interiérem, jež je její součástí. Fresh bedýnky označený jako podnikatelský projekt roku má od nás koncept obchodu, jež se budou chystat i kanceláře. Restaurace Mlýnec byla trochu donucena povodní rekonstruovat interiér, avšak i těm nový interiér velice pomohl a nemohli si vynachválit zvýšený zájem klientů. Nyní se chystá i interiér pro AirRace, divizi RedBull v Salzburgu, jež bude rovněž pecka. Sami nemají vlastní interiérovou identitu, avšak jejich silná brand identity se do kanceláří propsala.

4) Začněte – Pokud jste prošli prvními třemi kroky, pak už jste vlastně začali. Nyní je však čas na grafika, zajištění pracovních podmínek, návrh interiéru, realizace a spousta další agendy ze seznamu od vašeho managera. Pokud chcete podnikat v oblasti služeb, neváhejte nás kontaktovat jako lifestylového poradce a také jako architekta, který vám pomůže zajistit nejlepší uživatelskou zkušenost vašich zákazníků.

Dále by vás mohlo zajímat:

Duncan biofarma
Nevíte si s něčím rady? Zeptejte se architekta
Jak vymalovat byt
 

Komentáře