Snad tomu nahrála neuvěřitelná souhra náhod nebo něco vyššího v konstalaci hvězd, ale opravdu se tak stalo.
Normálního večera jsem tak seděl v Roxy NoD se sklenicí Hoegardenu a očekáváním vystoupení své spolužačky ze střední. Po několika douškách tohoto piva a proserfovaných webech na iPhonu ke mě z čista jasna přišel s výrazem neuvěření Petr (nadřízený/kolega), co že tu dělám, že Karolína (nadřízená/kolegyně) dostala z předprodeje lístek, že jdou na stejné představení. Bohužel zájem a fronta byly větší než množství lístků a na Petra se nedostalo. Byl odsouzen k čekáni na baru.
S poctivostí nejdál dojdeš, aneb někdy se jí musí pomoci.
Po získáni míst s Karolínou uvnitř jsem ji ukázal mě známého režiséra představení Radima Vizváryho a obdivovali jsme prostředí, kde se představení mělo uskutečnit. Po několika momentech čekání se slečna v první řadě vedle Karolíny zvedla, že pouští své místo, kvůli osobním důvodům asi. Ve vyprodaném představení to byla obrovská příležitost. O malý moment později, ještě před zahájením představeni, režisér Radim Vizváry před nás usazoval lidi navíc na polštáře. V tu chvíli se ho Karolína pohotově zeptala, zda může ještě přivést svého přítele na uvolněné místo vedle. Radimova odpověď byla „Přiveďte, ale prosím rychle.“ V tu chvíli vystřelila Karolína na pokladnu s větou „Potřebuji ještě jeden lístek pro mého přítele, ale rychle vzkazuje pan režisér.“ Pokladní s úklonou a ochotou vydal poslední lístek nad kapacitu hlediště před zástupem supících neuspokojených zájemců o představeni a Petr se tak dostal dovnitř také.
Opera v pantomimě, pantomima v opeře – nové spojení dvou uměleckých žánrů.
To co předcházelo představení se získáváním neplánovaného místa byl nudný začátek proti tomu co následovalo poté. Byli jsme svědky neuvěřitelného představení opery se zakomponovanou pantomimou, tak dobře zvládnutou herecky a pěvecky, ale i celé představení vůbec po všech stránkách, že ještě při vzpomínce nám naskakuje husí kůže.
Byl to naprosto nevšední zážitek zakončený rozhovorem jak s paní dirigentkou Valentinou Shuklina, tak i panem režisérem Radimem Vizvárym, kteří s námi probrali mnoho stránek jak jejich, tak i našich profesních příhod, zkušeností a mnoho dalšího.
Život na měsíci, Divadlo za branou a další tvorba Radima Vizváryho
Se stoprocentní jistotou a zaručením ruky do ohně doporučujeme další podobná představení pod taktovkou pana režiséra a zcela nepochybně o nich budeme informovat. My půjdeme.